Blog o kolorowankach

Gwarancja długiej zabawy!

Dlaczego warto zachęcać dziecko do kolorowania

Które dziecko nie uwielbia rysować, malując wszystko, co jest pod ręką, gazety, ściany, drzwi czy nawet siebie? Kolorowanie obrazków jest nie tylko ciekawe, ale i pożyteczne.

Kolorowanki dla dzieci. Jak wpływają na rozwój?

Kolorowanie obrazków pomaga dziecku poszerzyć wiedzę o otaczającym je świecie, poznać kolory i kształty, opanować technikę dokładnego cieniowania (najpierw należy zaproponować mu staranne zamalowanie elementu wzdłuż krawędzi, a dopiero potem cieniowanie całości), poznać ołówek i farby, rozwinąć motorykę małą, uelastycznić rękę, co zaoszczędzi problemów w późniejszej nauce pisania.

Praca z kolorowymi kredkami i farbami pomaga dziecku rozwijać percepcję kolorów, ćwiczyć motorykę małą i zdobywać doświadczenie w rozumieniu perspektywy. Książeczki do kolorowania wprowadzają dziecko w sztukę malowania. Kolorowanie aktywizuje również wizualne i kinestetyczne kanały informacyjne, rozwijając interakcję między półkulami mózgowymi. I, oczywiście, dziecko otrzymuje pozytywne emocje związane z malowaniem.

Kolorowanki dla dzieci (z Taniej Książki) pomagają zrozumieć wzory świata i wcielić w życie własne pomysły na kolorowanie. Kolorowanie obrazków można rozpocząć już w wieku półtora roku. Dla takich dzieci przeznaczone są specjalne kolorowanki, w których nie maluje się pędzlami i kredkami, ale własnymi rękami.

Cechy kolorowanek dla dzieci

W tych kolorowankach obrazki są bardzo proste i wyraźne. Upewnij się, że przedstawione przedmioty są znane dziecku, np. piłka, grzechotka, jabłko itp. Rysunki powinny mieć szeroki kontur o szerokości około 1 centymetra. Utrudnia to niepewnej ręce dziecka, wydostanie się z obrysu kolorowanki. Pomaga to ukryć naturalne niedoskonałości i dodaje pewności siebie. Kontury obrazów powinny być gładkie, bez rogów i skomplikowanych krzywizn.

W wieku 3-4 lat dzieci są już dość doświadczonymi “artystami”. Pewniej i płynniej posługują się pędzlem, a rysowanie farbami sprawia im przyjemność. Kolorowanie postrzegają jako już stworzone obrazy, które wymagają pokolorowania. I dlatego nie malują swobodnie, jak dzieci w wieku 2-3 lat, lecz w obrębie danego konturu, starając się powtórzyć jego krzywizny.

Daniel

w górę